Thursday, 6 September 2007

"hey, muka boleh senyum sikit??"

每次听到同事那样问我时,我都会回他一个勉强的笑容,然后继续埋头工作。工作的时候,当然脸上就是一副认真,专注的表情,有可能一直保持笑容的嚒?天生就没有往上翘的嘴角,怎么能说是我不懂笑呢?拍照的时候,我总是笑容灿烂的那一个哦。。
也不是第一次让人家说我的脸,看起来不太友善了。。读中六的时候,有位同学就问我,是不是被人家欠钱啊?怎么脸那么臭??;去师训应征的时候,也有个之前在同一间课室考试的女生告诉我说,那时候看到你,觉得你很凶,都不敢和你讲话;另外一个同事问我,是不是工作压力很大,每天都看到你面无表情的对着电脑工作??有一次,连他拿走我桌上的巧克力再放回来我都没察觉到哦。。
有时侯,我觉得我是个蛮自闭的人,可以静静的活在自己的角落里。。不理自己范围外发生了什么事,可能也因为酱,所以和同事也没太多的接触,他们也没机会发现我三八爱笑的一面吧。。再来,这里的人多数是讲英文和广东话的,而我都只是半桶水,所以更少开口咯。。

2 comments:

Ng said...

hey~ hehe.. sorry long time dint chat/email u~ reali tiring life here.. busy busy busy~~
jz read ur blog.. very funny~
the one on ur sister is a bit sad.. does she knows abt ur blog anyway? well~ erm.. i understnd how u feel to b an elder sister, wanting to help ur younger sister. also understnd tat u wan to take care her, n give her the best. but sometimes, we need them to understnd us as well. shouting or mumbling wil not help.. sit down and talk together is better.. if me, i might dump her one day, dun fetch her when she is late. it;s cruel, but it's something tat she has to learn.. my sisters have never dare to oppose me, bcoz they know i help them, they should respect n help back by being on time. well... i reali miss the time at home.. rushing in n out, tiring, but at least meaningful~ here.. busy only with studies n society activities.. sometimes i felt lack of someting.. so do appreciate ur sister's presence.. nothing means more than family =)

傻鱼 said...

to ng,

haha.. come here more often o..
hehhe.. i don know how to kau tim my sis ler, just pray that she can grad soon. i cant bring myself not to fetch her ler.. so louya sis hor..
ya.. though always quarrel, but still can talk and laugh as usual..:p